سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیام امام زمان (علیه السلام)

حرکت امام به سوی مکه[1]

امام زمان (علیه السلام) همراه سپاهش، پرچم قیام را برافراشته و برمکه و اطراف آن مسلط می شوند و سرزمین پیامبر را از وجود نااهلان، پاک می کنند. آنگاه راهی مدینه می شود تا عدالت را بر آن سرزمین بگستراند و سرکشان شهر را بر جای خود بنشاند.







سجده بر بت

[سوره النساء (4): آیات 51 تا 52]

أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیباً مِنَ الْکِتابِ یُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ یَقُولُونَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا سَبِیلاً * أُولئِکَ الَّذِینَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَ مَنْ یَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِیراً

- آیا ندیدى کسانى را که بهره‏اى از کتاب (خدا) دارند (با این حال) به جبت و طاغوت (بت و بت‏پرستان) ایمان مى‏ آورند و به مشرکان مى‏ گویند آنها از کسانى که ایمان آورده‏ اند هدایت یافته‏ ترند؟! - آنها کسانى هستند که خداوند ایشان را از رحمت خود دور ساخته و هر کس را خدا از رحمتش دور کند، یاورى براى او نخواهى یافت.







به فراموشی سپردن تورات

سوره البقرة

وَ لَمَّا جاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِیقٌ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ کِتابَ اللَّهِ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ (101)

" هنگامى که فرستاده‏اى از سوى خدا به سراغ آنها آمد و با نشانه‏هایى که نزد آنها بود مطابقت داشت، جمعى از آنان که داراى کتاب بودند کتاب الهى را پشت سر افکندند، آن چنان که گویى اصلا از آن خبر ندارند" (وَ لَمَّا جاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ نَبَذَ فَرِیقٌ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتابَ کِتابَ اللَّهِ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ).

تا آن زمان که پیامبر اسلام ص مبعوث نشده بود علماى یهود، مردم را به آمدنش بشارت مى‏ دادند و نشانه‏ ها و مشخصات او را بر مى‏ شمردند اما هنگامى که به رسالت مبعوث گشت آن چنان از محتویات تورات، رخ بر تافتند که گویى هرگز آن را ندیده بودند و نخوانده بودند.

تفسیر نمونه، ج1، ص 365

 




برچسب ها : یهود در قرآن



شهدا خیالتان آسوده

به برکت خون شهدا آنقدر سیر شده اند که تا اسم شهید می آید انگار از افسانه ها حرف می زنی

آن قدر بی غیرتی رواج یافته که کتک خوردن بانویی محترمه (بخاطر امر به معروف  و نهی از منکر) برای ما عادی و طبیعی شده و ته دلمان می گوییم حقش بوده.

عالمی را می زنند و انگار نه انگار؛ همین که پیاز و سیب زمینی فراهم باشد کافی است.







دشمنی با جبرئیل دشمنی با خداست

 سوره البقرة آیات 97 – 98 :قُلْ مَنْ کانَ عَدُوًّا لِجِبْرِیلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلى‏ قَلْبِکَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ وَ هُدىً وَ بُشْرى‏ لِلْمُؤْمِنِینَ  مَنْ کانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَ مَلائِکَتِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جِبْرِیلَ وَ مِیکالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْکافِرِینَ

هنگامى که پیامبر ص به مدینه آمد روزى ابن صوریا (یکى از علماى یهود) با جمعى از یهود فدک نزد پیامبر اسلام ص آمدند، و سؤالات گوناگونى از حضرتش کردند،






صفحات :
|  <  1  2  3  4  5  >>  >  |