قیام امام زمان (علیه السلام)

حرکت امام به سوی مکه[1]

امام زمان (علیه السلام) همراه سپاهش، پرچم قیام را برافراشته و برمکه و اطراف آن مسلط می شوند و سرزمین پیامبر را از وجود نااهلان، پاک می کنند. آنگاه راهی مدینه می شود تا عدالت را بر آن سرزمین بگستراند و سرکشان شهر را بر جای خود بنشاند.

سپس عازم عراق گشته و شهر کوفه را به عنوان مرکز حکومت جهانی برمی گزیند و از آنجا به مدیریت قیام می پردازد و برای دعوت جهانیان به اسلام و زندگی در پرتو قوانین قرآن و در هم کوبیدن بساط ظلم و ستم، یاران و سپاهیان نور را به نقاط مختلف عالم گسیل می دارد.

امام علیه السلام یک به یک سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند زیرا که علاوه بر یارانِ وفادار و مؤمن، از امداد فرشتگان الهی نیز برخوردار است

و او از لشگر رعب مدد می گیرد و خداوند توانا چنان ترسی از او و یارانش در دلهای دشمنان می افکند که هیچ قدرتی را توان رویارویی با آن حضرت نیست.

امام باقر علیه السلام فرمود: قائم از ما به وسیله رعب (وحشت در دل دشمنان) یاری می شود.[2]

فتح بیت المقدس و نزول عیسی

یکی از نقاط جهان که به وسیله سپاه امام فتح می شود بیت المقدس است [3]و پس از آن واقعه بسیار مبارکی اتفاق می افتد که در جریان قیام و انقلاب امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سرنوشت ساز است و جبهه آن حضرت را تقویت می کند و آن فرود آمدن حضرت عیسی علیه السلام از آسمان است. حضرت مسیح علیه السلام که به فرموده قرآن زنده است و در آسمانها به سر می برد به زمین می آید و پشت سر امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به نماز می ایستد و بدین وسیله فضیلت و برتری پیشوای دوازدهم شیعیان را بر خود و پیروی خود را از امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به همگان اعلام می کند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:

سوگند به آن کس که مرا به حق برانگیخت در حالی که بشارت دهنده مردمان باشم، اگر از عمر دنیا نمانده باشد مگر یک روز، خداوند آن روز را چنان طولانی می کند تا فرزندم مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن قیام کند، پس از آن عیسی بن مریم علیه السلام فرود می آید و پشت سر[ مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نماز می خواند.[4]   

به دنبال این اقدام حضرت عیسی علیه السلام بسیاری از مسیحیان که جمعیت فراوانی از جهان را تشکیل می دهند به پیشوای شیعیان، ایمان می آورند.

گویی خداوند، عیسی علیه السلام را برای چنان روزی حفظ کرده است تا چراغ هدایتی برای حق طلبان باشد.

الواح تورات

در همین راستا امام علیه السلام، الواح تورات تحریف نشده  کتاب مقدس یهود  را که در نقاط خاصی از دنیا دفن شده است خارج می کند[5] و یهودیان که نشانه های امامت او را در الواح می بینند، به آن حضرت ایمان می آورند. و پیروان ادیان دیگر نیز با مشاهده این تحول بزرگ و نیز شنیدن پیام حق امام و دیدن معجزات از آن حضرت، گروه گروه به آن حضرت می پیوندند و اینگونه است که وعده حتمی پروردگار محقّق می گردد و اسلام عزیز همه عالم را می گیرد. همانگونه که قرآن کریم بشارت داده است:

 (هوالَّذی اَرسلَ رسولَه بِالْهدی و دینِ الْحقِّ لیظْهِرَه علَی الدینِ کُلِّه ولَوکَرِه الْمشْرِکُونَ)[6]

و او خدایی است که پیامبرش را با (دلائل) هدایت و دین حق فرستاد تا (سرانجام) آن را بر همه دینها غالب گرداند اگرچه کافران را خوش نیاید.

 



[1] . مطالب خلاصه ای از نگین آفرینش می باشد با کمی تغییر

[2] . کمال الدین، ج 1، باب 32 ، ح 16 ، ص 603

[3] . روزگار رهایى، ج 1، ص 554

[4] . بحارالانوار، ج 51 ، ص 71

[5] . روزگار رهایى، ج 1، ص 522

[6] . سوره توبه، آیه 33

 

 




برچسب ها : منجی در اسلام