سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دشمن شناسى امام علی علیه السّلام‏ 

به خدا سوگند! اگر تنها با دشمنان روبرو شوم، در حالى که آنان تمام روى زمین را پر کرده باشند، نه باکى داشته، و نه مى ‏هراسم. من به گمراهى آنان و هدایت خود که بر آن استوارم، آگاهم، و از طرف پروردگارم به یقین رسیده ‏ام، و همانا من براى ملاقات پروردگار مشتاق، و به پاداش او امیدوارم. لکن از این اندوهناکم که بى ‏خردان، و تبهکاران این امّت، حکومت را به دست آورند، آنگاه مال خدا را دست به دست بگردانند، و بندگان او را به بردگى کشند، با نیکوکاران در جنگ، و با فاسقان همراه باشند، زیرا از آنان کسى در میان شماست که شراب نوشید و حد بر او جارى شد، و کسى که اسلام را نپذیرفت امّا بناحق بخشش‏ هایى به او عطا گردید. 

اگر اینگونه حوادث نبود شما را بر نمى ‏انگیختم، و سرزنشتان نمى ‏کردم، و شما را به گرد آورى تشویق نمى ‏کردم، و آنگاه که سرباز مى ‏زدید رهاتان مى ‏کردم. آیا نمى ‏بینید که مرزهاى شما را تصرّف کردند؟ و شهرها را گشودند؟ و دستاوردهاى شما را غارت کردند؟ و در میان شهرهاى شما آتش جنگ را بر افروختند؟. براى جهاد با دشمنان کوچ کنید، خدا شما را رحمت کند، 

در خانه ‏هاى خود نمانید، که به ستم گرفتار، و به خوارى دچار خواهید شد، و بهره زندگى شما از همه پست ‏تر خواهد بود، و همانا برادر جنگ، بیدارى و هوشیارى است، هر آن کس که به خواب رود، دشمن او نخواهد خوابید! با درود. 

 

امیدوارم بعد سپری شدن بیش از سه دهه از انقلاب توان تشخیص دوست از دشمن را داشته باشیم


   ( 2) منظور امام، ولید بن عقبة است که فرماندار عثمان در کوفه بود. وى شراب خورد و نماز صبح را چهار رکعت خواند و گفت اگر مى‏خواهید بیشتر بخوانم! با گواهى مالک اشتر و جمعى از بزرگان کوفه به مدینه احضار شد و امام على علیه السّلام على رغم مخالفت عثمان حد شراب را بر او جارى ساخت. 

   ( 3) عمرو عاص است که براى اسلام آوردن، پول و عطایا مى‏خواست.

  شریف الرضی، محمد بن حسین، نهج البلاغة / ترجمه دشتى - ایران ؛ قم، چاپ: اول، 1379ش.




برچسب ها : دشمن شناسی



به نام او

 

عموهای فیتیله ای

چند روزی است که حکایت فیتیله ها در جامعه دهان به دهان می چرخد و هر کس حرفی می زند.

خواستم نکته ای را عرض کنم:

سال هاست این برنامه پخش می شود و هر نوع و هر شکلی را که می خواهند اجرا می کنند بدون محدودیتی و همیشه مورد تشویق و تقدیر و تشکر قرار می گیرند.

در این سال ها عموهای فیتیله ای در شکستن مرزهای اخلاقی و اسلامی محدودیت زیادی نداشته اند. هر سازی را زدند هر گونه خواستند رقصیدند و به هر شکل و شمایلی در آمدند و هیچ اعتراضی نشد گویا اصلا این برنامه در یک کشور اسلامی و شیعی اجرا و پخش نمی شد.

آیا رقصیدن جایز است؟

آیا ساز و آوازهای تند و زننده جایزن؟

آیا پوشیدن لباس زنانه برای مردان جایز است؟...

عجیب است که جامعه اسلامی اینها را می بیند و خم به ابرو نمی آورد بلکه لذت هم می برد و دائم مورد تکریم و تقدیس و محبت قرار می گیرند اما اگر در این برنامه  یا هر برنامه دیگر توهینی به گروهی یا قومیتی می شود غوغا به پا می شود و سریال عزل ونصب  به راه می افتد او معذرت می خواهد و این توبیخ می شود و آنها عزل می شوند...

اگر این حساسیت بر روی مسائل اخلاقی و اسلامی و جود داشت بسیاری از فسادها جمع می شدند و جلوی خیلی گناهان گرفت می شد

امروزه دختران و زنان جامعه بدون محدودیت حتی پدر ومادر در جامعه رها شده

پسران جامعه ما به هر بی بند و باری تن می دهند...

امان از جابجایی حق و باطل

و در آخر

یاد این جمله نورانی امام حسین علیه السلام افتادم که چنین است:

 

امام حسین «ع»:  

اى کسانى که بر خدا منت مى‏ نهید!... مى‏ بینید که عهدهاى خدایى (مقررات دین) را مى ‏شکنند و هیچ باکتان نیست. اگر یکى از پیمانهاى‏

پدرانتان شکسته شود، هراسان خواهید گشت، و اکنون در این اندیشه نیستید که پیمان (سنت) پیامبر خدا شکسته شده است..[1]

 

سلام بر حسینی که از حقیقتش فقط اسمی مانده و فریادش بدون لبیک رها مانده...

 

 

 



[1]   حکیمى، محمدرضا و حکیمى، محمد و حکیمى، على، الحیاة / ترجمه احمد آرام - تهران، چاپ: اول، 1380ش.




برچسب ها : لبیک یا حسین



سلام:

فعلا تصمیم گرفته ام تا در چند صفحه مطالبی در مورد قناعت و ساده زیستی و... قرار دهم تا خودم و شما دوستان و مسئولین خدوم زحمتکش تلاشگر و قانع و محجوب و محبوب کشورمان حواسشان باشد

 

الصحیفة السجادیة / ترجمه و شرح فیض الإسلام / 81 / دعاى هشتم  

حضرت صادق علیه السّلام فرمود: در توراة نوشته شده: کسیکه بکمى رزق از جانب خدا راضى و خوشنود باشد خدا کمى عمل را از او می پذیرد، و کسیکه به کمى از حلال راضى شود قوت و خوراکش آسان و کسب و پیشه ‏اش پاکیزه و از حدّ و مرز معصیت بیرون گردد 

الصحیفة السجادیة / ترجمه و شرح فیض الإسلام / 196 / دعاى بیست و نهم

خداوند سبحان پیغمبران و دوستان و بندگان شایسته خود را به تنگ روزى (کم شدن رزق)گرفتار می نماید براى حکم و مصالحى که از جمله آنها آنست که پاداش ایشان بزرگ و بسیار گردد بر صبر و شکیبائى و قناعت‏ و خوشنودى به قسمت و بهره خود ، زیرا هر چند محنت و گرفتارى سخت تر باشد پاداش آن بیشتر است،

و از جمله آنها آزمایش گردنکشان و دوستداران دنیا است، زیرا اگر خداوند تعالى در روزى انبیاء و اولیاى خود توسعه و گشایش می داد گردنکشان و دوستداران دنیا زودتر از آنها اطاعت و پیروى می نمودند و آزمایش نمی شدند 


 

 




برچسب ها : ساده زیستی