سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

امام غایب

عمرو بن سعد از امیر المؤمنین علیه السّلام روایت کرده: روزى حضرت به حذیفة بن یمان فرمود: «اى حذیفه با مردم آنچه را نمى‏ دانند (نمى‏ فهمند) نگو که سرکشى کنند و کفر ورزند، همانا پاره‏اى از دانش ها سخت و گرانبار است که اگر کوه ها آن را بر دوش کشند از بردن آن ناتوان باشند، همانا علم ما اهل بیت در آتیه نزدیک مورد انکار و ابطال مردم قرار مى‏ گیرد و راویانش کشته خواهند شد و با کسى که آن را بخواند بد رفتارى خواهد شد از روى ظلم و رشک بردن نسبت به آنچه که خدا به عترت وصىّ یعنى وصىّ پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله بدان وسیله برترى داده است...







باب- 10- غیبت امام منتظر، خلیفه دوازدهم علیه السّلام 

فرات بن أحنف از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت به نقل از پدران خود علیهم السّلام فرمود: «در زمان خلافت امیر المؤمنین علیه السّلام آب فرات بالا آمد، پس آن حضرت و دو فرزندش حسن و حسین علیهم السّلام سوار شدند،







اسحاق بن عمّار گوید: از امام صادق علیه السّلام شنیدم که مى‏فرمود: «زمین خالى نمى ‏ماند مگر آنکه دانشمندى در آن باشد که هر گاه مؤمنان چیزى را افزودند آنان را باز گرداند، و اگر چیزى را کم کردند بر ایشان کامل کند».

 عبد اللَّه بن سلیمان عامریّ گوید که امام صادق علیه السّلام فرمود: «همواره در روى زمین حجّتى از جانب خدا خواهد بود که حلال و حرام را معرّفى مى‏ کند و مردم را به راه خدا مى‏ خواند».

 حسین بن أبى العلاء گوید: «به امام صادق علیه السّلام عرض کردم: آیا ممکن است زمین بدون امام بماند؟ فرمود: نه».

ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «هرگز خداوند زمین را بدون وجود عالم رها نکرده است، اگر چنین نبود حقّ از باطل شناخته نمى‏ شد». 

                         

 ابو حمزه ثمالى از امام باقر علیه السّلام روایت کند که آن حضرت فرمود: «به خدا قسم خداوند از زمانى که آدم را قبض روح فرموده، زمین خود را تاکنون رها نکرده است مگر اینکه در روى آن امامى بوده که به وسیله او هدایت به سوى خدا انجام مى‏ گرفته است، و او حجّت خدا بر بندگانش بوده، و پس از این هم زمین بدون امامى که حجّت خدا براى بندگان اوست باقى نمى‏ ماند».

ابو حمزه ثمالىّ گوید: «به امام صادق علیه السّلام عرض کردم: آیا ممکن است زمین بدون امام بماند؟ فرمود اگر زمین بدون امام بماند حتما فرو خواهد رفت».

 محمّد بن فضیل از امام رضا علیه السّلام روایت کرده گوید: «به آن حضرت عرض کردم: آیا هرگز زمین بدون امام خواهد ماند؟ فرمود: نه، عرض کردم: از امام صادق علیه السّلام براى ما روایت شده که زمین بدون امام نخواهد ماند مگر اینکه خداوند بر اهل زمین خشم گیرد- یا گفت بر بندگان خشم گیرد- پس آن حضرت فرمود: باقى نمى‏ ماند [زمین بدون امام و اگر بماند] در این صورت حتما فرو مى‏ رود». 

   غیبت نعمانى-ترجمه غفارى، ص: 194

 




برچسب ها : منجی در اسلام


صفحات :
|  <  <<  6  |