از عمیره بنت نفیل روایت شده است که گفت:

شنیدم حسین بن علىّ علیهما السّلام مى‏ فرماید: «آن امر که شما انتظارش را مى‏ کشید واقع نخواهد شد تا اینکه پاره‏اى از شما از دیگرى بیزارى جوید و بعضى از شما در روى دیگرى آب دهان اندازد و پاره‏ اى از شما بر کفر دیگرى شهادت دهد و پاره‏ اى از شما عدّه دیگر را نفرین و لعن کند، پس به آن حضرت عرض کردم: خیرى در این چنین زمان نیست، پس حسین علیه السّلام فرمود: تمامى خیر در همان زمان است، قائم ما قیام مى‏ کند و همه اینها را از بین مى‏ برد».

عبد اللَّه بن جبله به واسطه یکى از رجال خود

از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: «آن امر واقع نخواهد شد تا اینکه پاره‏اى از شما در روى بعض دیگر آب دهان اندازد و تا اینکه پاره‏اى از شما دیگرى را لعن کند و تا اینکه گروهى از شما گروه دیگر را دروغگو بنامد». 

از مالک بن ضمره روایت شده که گفت:

 امیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: «اى مالک بن ضمره چگونه خواهى بود وقتى که شیعیان این چنین اختلاف کنند- و انگشتان خویش را در هم نموده بعضى را در میان بعضى دیگر فرو برد- پس عرض کردم: اى امیر المؤمنین در چنان حال اثرى از خیر نخواهد بود، آن حضرت فرمود: تمامى خیر در آن هنگام است.(بعد از ظهوری که اتفاق می افتد)

الغیببة (للنعمانی )/ ترجمه غفارى، ص: 295

می گویم: فکر می کنم زمان ما هم جزو همان زمان هایی باشد که در روایات پیش بینی شده

یکی به نام تب فوتبال و تبع جوانی به دیگری توهین و بی ادبی می کند. آن دیگری به خاطر مسائل سیاسی  گروه و حزب مخالف را به تمسخر و نادانی می گیرد و آن شیعه مخلص دیگر به عنوان طرح مسائل اقتصادی...

نکات که به نظر می رسد:

1.      در روایات می خواهد ظرف زمان ظهور را بیان کند نه اینکه در این اختلافات خیری وجود دارد، یعنی جامعه به این سو کشیده می شود نه اینکه باید به این سو رفت و الا اگر جامعه سمت درست خود را طی می کرد شاید خیلی زودتر ظهور اتفاق می افتاد

2.      این بدان معنا نیست که همه جامعه شیعه دچار چنین اشتباه و لغزشی می شوند

3.      باید دقت کرد بی ایمانی و رعایت نکردن دستورات اهل بیت جامعه را به این سمت و سو می کشاند.

4.      برای حفظ از اشتباهات و نجات از فتنه ها در روایات دستور خواندن این دعا داده شده:

اللهم عرفنی نفسک...

ارادتمند مویدی

 




برچسب ها : منجی در اسلام