برید بن معاویة العجلى در باره این فرمایش خداى عزّ و جلّ که مى‏ فرماید:

«اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» از امام باقر علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود: یعنى صبر کنید بر انجام واجبات الهى و پایدارى کنید در برابر دشمنان و مراقب امامتان [که به انتظارش هستید] باشید».

علاء به سیابه از امام صادق علیه السّلام روایت کرده آن حضرت فرمود:

«هر کس از شما که به حال انتظار بر این امر از دنیا رود همانند کسى است که در سرا پرده خاصّ امام قائم باشد».

ابو بصیر از امام صادق علیه السّلام روایت کرده که روزى آن حضرت فرمود:

«آیا شما را از چیزى آگاه نکنم که خداوند بدون آن هیچ عملى را از بندگان نمى‏ پذیرد؟

عرض کردم: بفرمائید،

فرمود: گواهى دادن بر اینکه هیچ معبودى جز خدا نیست و اینکه محمّد صلّى اللَّه علیه و آله بنده [و فرستاده‏] او است، و اقرار به هر آنچه خداوند امر فرموده و ولایت براى ما و بیزارى از دشمنان ما- یعنى ما امامان بخصوص- و تسلیم شدن به آنان و پرهیزگارى و کوشش و خویشتن‏دارى و چشم به راه قائم علیه السّلام بودن، سپس فرمود:

همانا ما را دولتى است که هر گاه خداوند بخواهد آن را بر سر کار مى‏ آورد،

سپس فرمود:

 هر کس که بودن در شمار یاران قائم شادمانش سازد باید به انتظار باشد و با حال انتظار به پرهیزگارى و خلق نیکو رفتار کند و اوست منتظر، پس اگر اجلش برسد و امام قائم علیه السّلام پس از درگذشت او قیام کند، بهره او از پاداش کسى است که آن حضرت را دریافته باشد، پس بکوشید و منتظر باشید، گوارا باد شما را اى جماعتى که مشمول رحمت خدا هستید».

الغیببة (للنعمانی )/ ترجمه غفارى، ص:286

 

با دقت در این روایات خواهیم دانست که چقدر جامعه ما از حقیقت دور است

بی بند و باری های بی حد و حصر، خود خواهی ها، حق را ناحق کردن به حدی در حد وفور است  که این جامعه را جامعه منتظر نامیدن مثل آن است به «کچل» نام «زلفلی» بگذاریم یا  «کوسه و ریش پهن» که قدیمی ها می گفتند.

زنان جامعه شیعه عملا مروج فسادی هستند که سال ها ست صهیونیسم به ترویج آن می پردازد و تا الآن که موفق هم شده، یعنی سمبل«جاذبه های جنسی».

زنان هم که از این طریق آن حس جلوه داشتن و محبوب هر کس و ناکس بودن را تامین شده یافته اند، با افتخار از آن حمایت می کنند، بعد هم برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) نذری می دهند و مجلس می گیرند در حالیکه عمل و رفتار ما زدن ریشه آن درختی است که اهل بیت کاشته اند

در جامعه ای که حیا و عفاف نشانه حقارت و نکبت است چرا  باید آن را منتظر نامید.

جامعه ما در الفبای انتظار هم می لنگد/.  

 




برچسب ها : منجی در اسلام